familjenlundman.blogg.se

Bloggen är en fortsättning på morsanofarsan.blogspot.com, här kan du följa Lucas steg livet tillsammans med sin familjl

Två barn, magsjuka osv..

Publicerad 2016-12-14 20:25:50 i Allmänt,

Mamma har alltid fått höra att det är så himla stor skillnad mellan att ha 1 barn och att ha 2 barn. Första året tyckte mamma inte alls att det var speciellt stor skillnad, kanske för att det är 4 års ålderskillnad på oss.
Men sedan hon började om att jobba har det märkts betydligt mer!
 
Förut när hon jobbade så var hon hemma mellan 14-15 på dagarna. Nu är hon hemma 16.30 och har två barn, varav den lilla gärna skulle bo på mamma all tid hon är hemma. Mycket att göra och lite tid.
 
I måndags hämtade farmor mig och Hugo. Jag hade haft ont i magen hela dagen. Det var pysselkväll på Hugos dagis (istället för Lucia tåg). Mamma och Hugo for dit och pappa stannade hemma med mig. Tur var väl det för på kvällen kräktes jag.....
Mamma åkte och gjorde bort lite jobba på tisdag förmiddagen, sedan tog hon vabb på eftermiddagen samt idag. Det är ju en fördel med hennes nya jobb. Förut var det i princip omöjligt för mamma att vabba, men nu går det lite bättre. 
Jag sov i princip hela tisdagen. Piggnade till lagom till middagen och har sedan dess haft så mycket energi att göra av med och så mycket hyss att ta igen. Inatt kräktes pappa. 
Så idag har jag, mamma och Hugo hängt medan pappa har fått bo på övervåningen.
 
Såååå...mamma själv med två barn. Jag är ju inget "problem". Jag sköter mig ju själv super bra, förutom att jag retas med brorsan och puttar omkull honom då och då vilken man tydligen inte får.
Men med Hugo så får mamma prioritera. Ska hon plocka undan efter middagen och riskera att Hugo ramlar ner från någon av de alla möbler han är och klättrar på, eller ska hon skita i att plocka undan för att undvika ev skador.
 
Hugo är som en konstant virelvind. Upp och ner, hit och dit. Upp på en stol, hoppa och dansa, se om man faller...ja ni fattar.
 
Men dagen har ändå gått bra, inga skador och det mesta är undanplockat.
 
Nu hoppas vi att vi får vara friska resten av året.
 
 

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2016-12-15 10:22:02

Nej fy!! Tur att det inte är så mycket kvar av detta år men hoppas att ni är krya till helgens alla planer ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela